[:el]Αξιολόγηση βιβλίων[:en]Αξιολόγηση βιβλίων (1/2)[:]

Αναγνωρίζεις τα βιβλιογραφικά στοιχεία ενός βιβλίου;3e

 

Μια βιβλιογραφική αναφορά περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:

Sahlberg, P., & Hargreaves, A. (2011). Finnish lessons: What can the world learn from educational change in Finland?. New York: Teachers College Press.

Για να βοηθήσουμε τον αναγνώστη μας να ανατρέξει στη συγκεκριμένη πηγή θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τα πιο κύρια στοιχεία στην εργασία μας.

Έτσι θα δούμε ότι ένα βιβλίο αποτελείται από:

1 τον συγγραφέα: Sahlberg, P., & Hargreaves, A.
2 το έτος έκδοσης: 2011
3 τον τίτλο: Finnish lessons: What can the world learn from educational change in Finland?
4 τον τόπο έκδοσης New York
5 τον εκδότη Teachers College Press

 

Δραστηριότητα 4

 [:en]

​Η αξιολόγηση των βιβλίων είναι ευκολότερη υπόθεση νοουμένου ότι ψάχνεις στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου σου. Τα βιβλία που βρίσκονται στα ράφια της βιβλιοθήκης είναι ήδη αξιολογημένα για την ποιότητα τους.

 

​​Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα πιο κάτω κριτήρια αξιολόγησης:

3d

 

​1. συγγραφέας: είναι ειδικός στη συγκεκριμένη θεματική περιοχή; έχει γράψει άλλα βιβλία; έχει βραβευτεί για κάποιο έργο του; Μπορείς να βρείς σημαντικά στοιχεία είτε στο βιογραφικό του συγγραφέα εντός του βιβλίου είτε κάνοντας μια αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό. Επίσης, σημαντικό είναι να μπορείς να αντιληφθείς κατά πόσο αυτά που γράφει ο συγγραφέας στηρίζονται σε [tooltip tip=”Αφορούν πληροφορίες με αντικειμενική υπόσταση. Μπορούν να αποδειχθούν μέσω νομικών εγγράφων, επιστημονικών πορισμάτων, εγκυκλοπαιδειών κλπ.”]γεγονότα[/tooltip]  ή απλώς εκρφάζει τη [tooltip tip=”Αφορούν υποκειμενική κρίση και προσωπικές πεποιθήσεις ή απόψεις. Για να είναι έγκυρα αυτά που υποστηρίζει πρέπει να βασίζονται σε αποδείξεις παραθέτοντας γεγονότα, στοιχεία ή αναφορές σε έγκυρες πηγές.”]γνώμη[/tooltip] του.

2. σκοπός: για ποιο λόγο γράφτηκε το βιβλίο (ενημέρωση, διασκέδαση, κλπ); Έλεγξε την εισαγωγή του βιβλίου ή ψάξε για κριτικές που έχουν γράψει άλλοι για αυτό.

3. περιεχόμενο: πόσο οργανωμένο είναι το βιβλίο; οι εικόνες, οι πίνακες, τα γραφικά ή διαγράμματα ταιριάζουν με το περιεχόμενο; υπάρχει πίνακας περιεχομένων ή ευρετήριο; έλεγξε τον πίνακα περιεχομένων ή το ευρετήριο για να βρεις λέξεις -κλειδιά που να αφορούν τη δική σου εργασία. Υπάρχει κάποια βιβλιογραφία που θα σε βοηθήσει στην έρευνα σου; Μάθε ότι οι βιβλιογραφικές αναφορές παρέχουν πρόσθετες σχετικές πηγές, πράγμα το οποίο διευκολύνει την έρευνα σου.

4. εκδότης: ποιος είναι ο εκδότης του βιβλίου (Πανεπιστήμιο, Ινστιτούτο, ερευνητικό κέντρο, μεγάλος εμπορικός εκδότης, κυβερνητικός οργανισμός κ.α.); Ανάλογα με το είδος του εκδοτικού οίκου κρίνεται και η αξιοπιστία του βιβλίου. Αναζήτησε στο διαδίκτυο την ιστοσελίδα του εκδότη και ψάξε για πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας.

5. χρονολογία έκδοσης: για κάποιες θεματικές περιοχές (πχ. ιατρική) απαιτείται σύγχρονη βιβλιογραφία. Αντιθέτως για κλάδους των ανθρωπιστικών επιστημών η χρονολογία δεν παίζει μεγάλο ρόλο.

6. αναγνώστες: σε ποιους απευθύνεται το βιβλίο; Ερευνητές, ακαδημαϊκούς, φοιτητές, ευρύ κοινό;

[:]

Pages: 1 2