Μελέτη πληροφοριών

[:el]
meleti_pliroforiwn-02Γιατί είναι σημαντική η οργάνωση των πληροφοριών;

Μέχρι εδώ έχεις συγκεντρώσει αρκετό υλικό από διάφορες πηγές πληροφόρησης, ενώ πιθανότατα το σημειωματάριο σου περιέχει πληθώρα πληροφοριών και σημειώσεων: άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, αυτούσιες προτάσεις ερευνητών, ιστοσελίδες οργανισμών κλπ. Το πιο σημαντικό είναι η ορθή καταγραφή του υλικού που συγκέντρωσες αλλιώς θα χρειαστεί να επιστρέψεις ξανά στην Αναζήτηση Πληροφοριών πράγμα που ισούται με χάσιμο πολύτιμου χρόνου και κόπου. Εξάλλου η λεπτομερής καταγραφή τους θα σε βοηθήσει αργότερα να επιστρέψεις στην αρχική πηγή σε περίπτωση που χρειαστεί.

 

 
 Συγκεκριμένα θα πρέπει να θυμάσαι να κρατάς λεπτομερείς σημειώσεις για τα εξής:
από πού βρήκες την πληροφορία, ποιος την έγραψε (δημιουργός), τι είδους πληροφορία είναι (άρθρο, κεφάλαιο, ιστοσελίδα), πότε την βρήκες (ημερομηνία). 

Τρόποι οργάνωσης

Πολλοί άνθρωποι/ ερευνητές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους οργάνωσης του υλικού τους κατά τη διάρκεια της έρευνας τους. Εμείς παραθέτουμε μερικούς από τους οποίους μπορείς να εμπνευστείς και να προσαρμόσεις στα δικά σου δεδομένα:

  1. Σ’ ένα αρχείο excel κατέγραψε κάθε πληροφορία που βρήκες από την πηγή που διάβασες (αν χρησιμοποιήσεις αυτή τη μέθοδο από την αρχή της έρευνας σου, ακόμη καλύτερα). Χώρισε το αρχείο σου σε στήλες και βάλε ένα τίτλο σε κάθε μία από αυτές: τίτλος, συγγραφέας, έτος δημοσίευσης, σκοπός έρευνας, πρόβλημα το οποίο εξετάζεται, μεθοδολογία έρευνας, αποτελέσματα, αδυναμίες έρευνας, εισηγήσεις, κλπ.
  2. Συγκέντρωσε όλο το έντυπο υλικό σου σε ένα φάκελλο/ντοσιέ καθώς επίσης και τις όποιες σημειώσεις σου. Διαχώρισε το ντοσιέ θεματικά ανάλογα με τα επιμέρους θέματα της έρευνας σου με τρόπο που να ανατρέχεις εύκολα κάθε φορά που χρειάζεσαι τη σωστή πληροφορία. Επιπλέον, υπογράμμισε και κράτησε σημειώσεις πάνω στα άρθρα ώστε να μην απαιτείται επανάληψη της ανάγνωσης τους.
  3. Όσον αφορά το ηλεκτρονικό υλικό εκμεταλλεύσου τους σελιδοδείκτες της μηχανής αναζήτησης που χρησιμοποιείς, ενώ παράλληλα ένα εργαλείο οργάνωσης τους (πχ. Evernote, InstapaperDiigo, StumbleUpon, Delicious  κλπ) ίσως σου φανεί επίσης χρήσιμο.
  4. Για την οργάνωση και διαχείριση της βιβλιογραφίας σου φρόντισε να χρησιμοποιήσεις ένα από τα εργαλεία που παρέχει η Βιβλιοθήκη σου (π.χ Mendeley, Refworks). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απλοποίηση της εργασίας σου στα στάδια της Σύνθεσης των Πληροφοριών και Λογοκλοπής. Μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του Θεματικού Βιβλιοθηκονόμου του Τμήματος σου ώστε να μάθεις τη χρήση τους.
  5.  Αφού ολοκληρώσεις το στάδιο της οργάνωσης και ταξινόμησης των πληροφοριών μελέτησε το υλικό σου προσεκτικά.Τι έχεις ήδη; Τι χρειάζεσαι ακόμα για να συμπληρώσεις τα κενά; Δημιούργησε μια ιεραρχική μορφή (διάγραμμα) του υλικού που έχεις στα χέρια σου κωδικοποιώντας το με λέξεις – κλειδιά έτσι που να συνδέονται αρμονικά μεταξύ τους. Στόχος του σχεδιαγράμματος είναι η παροχή βοήθειας κατά τη διαμόρφωση του περιεχομένου της εργασία σου.

 [:en]
meleti_pliroforiwn-02Γιατί είναι σημαντική η οργάνωση των πληροφοριών;

Μέχρι εδώ έχεις συγκεντρώσει αρκετό υλικό από διάφορες πηγές πληροφόρησης, ενώ πιθανότατα το σημειωματάριο σου περιέχει πληθώρα πληροφοριών και σημειώσεων: άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, αυτούσιες προτάσεις ερευνητών, ιστοσελίδες οργανισμών κλπ. Το πιο σημαντικό είναι η ορθή καταγραφή του υλικού που συγκέντρωσες αλλιώς θα χρειαστεί να επιστρέψεις ξανά στην Αναζήτηση Πληροφοριών πράγμα που ισούται με χάσιμο πολύτιμου χρόνου και κόπου. Εξάλλου η λεπτομερής καταγραφή τους θα σε βοηθήσει αργότερα να επιστρέψεις στην αρχική πηγή σε περίπτωση που χρειαστεί.

 

 
 Συγκεκριμένα θα πρέπει να θυμάσαι να κρατάς λεπτομερείς σημειώσεις για τα εξής:
από πού βρήκες την πληροφορία, ποιος την έγραψε (δημιουργός), τι είδους πληροφορία είναι (άρθρο, κεφάλαιο, ιστοσελίδα), πότε την βρήκες (ημερομηνία). 

Τρόποι οργάνωσης

Πολλοί άνθρωποι/ ερευνητές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους οργάνωσης του υλικού τους κατά τη διάρκεια της έρευνας τους. Εμείς παραθέτουμε μερικούς από τους οποίους μπορείς να εμπνευστείς και να προσαρμόσεις στα δικά σου δεδομένα:

  1. Σ’ ένα αρχείο excel κατέγραψε κάθε πληροφορία που βρήκες από την πηγή που διάβασες (αν χρησιμοποιήσεις αυτή τη μέθοδο από την αρχή της έρευνας σου, ακόμη καλύτερα). Χώρισε το αρχείο σου σε στήλες και βάλε ένα τίτλο σε κάθε μία από αυτές: τίτλος, συγγραφέας, έτος δημοσίευσης, σκοπός έρευνας, πρόβλημα το οποίο εξετάζεται, μεθοδολογία έρευνας, αποτελέσματα, αδυναμίες έρευνας, εισηγήσεις, κλπ.
  2. Συγκέντρωσε όλο το έντυπο υλικό σου σε ένα φάκελλο/ντοσιέ καθώς επίσης και τις όποιες σημειώσεις σου. Διαχώρισε το ντοσιέ θεματικά ανάλογα με τα επιμέρους θέματα της έρευνας σου με τρόπο που να ανατρέχεις εύκολα κάθε φορά που χρειάζεσαι τη σωστή πληροφορία. Επιπλέον, υπογράμμισε και κράτησε σημειώσεις πάνω στα άρθρα ώστε να μην απαιτείται επανάληψη της ανάγνωσης τους.
  3. Όσον αφορά το ηλεκτρονικό υλικό εκμεταλλεύσου τους σελιδοδείκτες της μηχανής αναζήτησης που χρησιμοποιείς, ενώ παράλληλα ένα εργαλείο οργάνωσης τους (πχ. Diigo, StumbleUpon, Delicious  κλπ) ίσως σου φανεί επίσης χρήσιμο.
  4. Για την οργάνωση και διαχείριση της βιβλιογραφίας σου φρόντισε να χρησιμοποιήσεις ένα από τα εργαλεία που παρέχει η Βιβλιοθήκη σου (π.χ Mendeley, Refworks). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απλοποίηση της εργασίας σου στα στάδια της Σύνθεσης των Πληροφοριών και Λογοκλοπής. Μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του Θεματικού Βιβλιοθηκονόμου του Τμήματος σου ώστε να μάθεις τη χρήση τους.
  5.  Αφού ολοκληρώσεις το στάδιο της οργάνωσης και ταξινόμησης των πληροφοριών μελέτησε το υλικό σου προσεκτικά.Τι έχεις ήδη; Τι χρειάζεσαι ακόμα για να συμπληρώσεις τα κενά; Δημιούργησε μια ιεραρχική μορφή (διάγραμμα) του υλικού που έχεις στα χέρια σου κωδικοποιώντας το με λέξεις – κλειδιά έτσι που να συνδέονται αρμονικά μεταξύ τους. Στόχος του σχεδιαγράμματος είναι η παροχή βοήθειας κατά τη διαμόρφωση του περιεχομένου της εργασία σου.

 [:]